Działalność gospodarcza w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną. Oznacza to, że aby ją prowadzić, należy najpierw uzyskać wpis do rejestru w gminie, na terenie której dokonywane będzie odbieranie odpadów. Każda gmina prowadzi własny rejestr, dlatego jeśli przedsiębiorca zamierza odbierać odpady na terenie dwóch lub więcej gmin, należy uzyskać wpis do rejestru w każdej z nich.
Przedsiębiorca chcąc rozpocząć działalność w tym zakresie powinien:
W celu dokonania wpisu do Rejestru Działalności Regulowanej na terenie Gminy Kawęczyn należy złożyć wniosek dostępny poniżej. Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50,00 zł za wpis do RDR. W przypadku występowania pełnomocnika – potwierdzenie opłaty za pełnomocnictwo w wysokości 17,00 zł. Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Gminy Kawęczyn – Bank Spółdzielczy w Malanowie O/Kawęczyn nr konta: 52 8557 0009 0400 0101 2004 0007.
Jeżeli wniosek będzie zawierał braki formalne, wnioskodawca zostanie wezwany do złożenia wyjaśnień. Na uzupełnienie nieprawidłowości Urząd wyznacza co najmniej 7 dni.
Wójt Gminy może odmówić wpisu do RDR, jeśli:
Wójt Gminy wyda decyzję o odmowie wpisu także, jeśli firma nie spełnia warunków niezbędnych do jego uzyskania.
Po pozytywnej weryfikacji wniosku organ wpisze firmę do rejestru w terminie 7 dni od daty wpływu wniosku. Firmie zostanie nadany numer rejestrowy oraz wydane zaświadczenie o wpisie do RDR.
Wpis wydawany jest bezterminowo. Przedsiębiorca może dokonać zmiany wpisu lub wykreślenia.
Szczegółowe informacje na temat wpisu do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, dostępne są w załączonej poniżej procedurze.
Osoba do kontaktu: Paulina Tyczyno, stanowisko ds. ochrony środowiska, Tel.: 63 288 59 22.