1) prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, a dotyczących m. in.:
- rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
- sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
- sporządzania i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
- przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
- przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- stwierdzania legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
- wskazywania kandydata na opiekuna prawnego,
- wykonywania zadań wynikających z konkordatu,
2) obsługa aplikacji ŹRÓDŁO w zakresie BUSC,
3) prowadzenie spraw obywatelskich, dotyczących m.in.:
- ewidencji ludności i kontroli ruchu ludności,
- udzielenia informacji meldunkowych organom ścigania i wymiaru sprawiedliwości,
- wydawania poświadczeń zamieszkania na żądanie stron,
- przygotowywania decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,
- sporządzania wykazów dla potrzeb szkolnictwa, służby zdrowia, organów wojskowych i Policji,
- sporządzania i weryfikacji spisów wyborców we wszystkich kampaniach wyborczych,
- prowadzenia archiwum zgłoszeń meldunkowych,
- prowadzenia dokumentacji i wydawania dokumentów stwierdzających tożsamość,
4) obsługa aplikacji ŹRÓDŁO w zakresie Rejestru PESEL i Rejestru Dowodów Osobistych,
5) prowadzenie spraw z zakresu rejestracji przedpoborowych i kwalifikacji wojskowej,
6) wykonywanie zadań pełnomocnika ochrony informacji niejawnych,
7) prowadzenie sprawozdawczości związanej ze stanowiskiem pracy.