1) prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, a dotyczących m. in.:
- rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
- sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
- sporządzania i wydawania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
- przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- stwierdzania legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
- wskazywania kandydata na opiekuna prawnego,
- wykonywania zadań wynikających z konkordatu,
2) obsługa aplikacji ŹRÓDŁO w zakresie BUSC,
3) prowadzenie spraw obywatelskich, dotyczących m.in.:
- ewidencji ludności i kontroli ruchu ludności,
- wydawania poświadczeń zamieszkania na żądanie stron,
- przygotowywania decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,
- sporządzania i weryfikacji spisów wyborców we wszystkich kampaniach wyborczych,
- prowadzenia dokumentacji i wydawania dokumentów stwierdzających tożsamość,
4) wykonywanie zadań pełnomocnika ochrony informacji niejawnych,