Prowadzenie spraw związanych z:
1) prowadzenie spraw dotyczących obsługi Rady Gminy, w tym m.in.:
- zapewnienie obsługi administracyjnej oraz kancelaryjno- technicznej Rady i jej komisji oraz Przewodniczącego Rady,
- przygotowywanie we współpracy z właściwymi Referatami i stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
- przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i jej komisje,
- przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
- podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Wójta,
- protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
- prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej komisji,
- prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
- organizowanie szkoleń radnych,
2) koordynowanie prac organów samorządu wsi, w tym m.in.:
- współorganizowanie zebrań wiejskich,
- udzielanie pomocy organom samorządu w realizacji ich zadań,
3) prowadzenie spraw dotyczących:
- zgromadzeń, zbiórek publicznych i imprez masowych,
- ochrony zdrowia,
- wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi,
4) prowadzenie archiwum zakładowego,
5) wykonywanie zadań koordynatora czynności kancelaryjnych,