1) prowadzenie spraw związanych z budową, modernizacją i utrzymaniem dróg, mostów oraz chodników, w tym również w oparciu o środki pochodzące z zewnątrz,
2) współdziałanie w zakresie organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego,
3) prowadzenie ewidencji dróg,
4) ubezpieczenie od szkód z tytułu zarządzania drogami,
5) nadzór nad wykorzystywaniem dróg,
6) organizowanie akcji odśnieżania i nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg,
7) organizowanie publicznego transportu zbiorowego,
8) wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,
9) prowadzenie spraw w zakresie budowy i utrzymania wiat przystankowych,
10) prowadzenie spraw w zakresie:
- elektryfikacji, w tym w szczególności remontów i modernizacji oświetlenia ulicznego,
- gazownictwa,
- telekomunikacji i łączności,
11) prowadzenie ewidencji obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej w zakresie zadań realizowanych na stanowisku pracy,