Mobilny Urzędnik
W Urzędzie Gminy Kawęczyn wprowadzono usługę pod nazwą: Mobilny Urzędnik, polegającą na zapewnieniu mieszkańcom gminy Kawęczyn, osobom o specjalnych potrzebach, którzy z powodu niepełnosprawności lub wieku mają ograniczenia w poruszaniu się w stopniu uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie Gminy.
Kto może skorzystać z usługi Mobilnego Urzędnika
Uprawnionymi do korzystania z usługi Mobilny Urzędnik usługą, są mieszkańcy Gminy Kawęczyn:
-osoby o specjalnych potrzebach, które z powodu wieku lub deficytów zdrowotnych są zagrożone wykluczeniu społecznemu i obywatelskiemu,
-osoby niepełnosprawne prawnie i biologicznie osłabione chorobami z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwością poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług,
-osoby starsze, zależne (15+), bądź osoby, które z powodu niepełnosprawności ruchowej lub starszego wieku mają problemy w poruszaniu się w stopniu uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie Gminy w Kawęczyn.
Świadczenie usługi Mobilnego Urzędnika
Świadczenie usługi odbywa się poza Urzędem Gminy w Kawęczyn w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej do skorzystania z Mobilnego Urzędnika, przebywającej na terenie gminy Kawęczyn,
Zgłoszenie sprawy u Mobilnego Urzędnika
1) osoby zainteresowane skorzystaniem z obsługi przez Mobilnego Urzędnika dokonują zgłoszenia:
telefonicznie – tel. 63 288 59 21,
wysyłając zgłoszenie na adres e-mail: tyczyno@kaweczyn.pl,
poprzez opiekuna osoby o specjalnych potrzebach, chcącej skorzystać z pomocy Mobilnego Urzędnika, który może zgłosić taką potrzebą w Urzędzie Gminy w Kawęczynie, Kawęczyn 48 Biuro Obsługi Klienta,
zgłoszenia może dokonać opiekun osoby o specjalnych potrzebach bądź osoba trzecia,
2) w zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić:
czego dotyczy sprawa,
podać imię i nazwisko,
adres
numer telefonu do kontaktu,
3) przyjmowanie zgłoszeń odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 14.00
4) Zgłoszenia, o których mowa w pkt. 4.3, są obsługiwane w kolejności ich przyjęcia.
5) Usługi w ramach działania Mobilnego Urzędnika realizowane są we wtorki i czwartki, które stanowią dni obsługi Mobilnego Urzędnika, w godzinach 10.00 – 14.00.
Zakres spraw realizowanych przez Mobilnego Urzędnika
- złożenie deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o wielkości gospodarstwa i o niezaleganiu w opłacaniu podatków,
- wniosek o wydanie zaświadczenia z zakresu podatków i opłat lokalnych
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego,
- złożenie wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew,
- wniosek o zapewnienie dowozu uczniów niepełnosprawnych do przedszkoli i szkół,
- złożenie informacji w sprawie podatku od nieruchomości rolnego/leśnego,
- wniosek o zameldowanie,
- wniosek o wydanie dowodu osobistego,
- czynności związane z nadaniem numeru PESEL,
Zarządzenie Wójta Gminy Kawęczyn wprowadzające usługę Mobilnego Urzędnika plik pdf
Załącznik nr.1 do zarządzenia regulamin uslugi plik pdf